


30 aug 2010
Steeds meer bekend over de Citroën C4 Picasso facelift
Het lijkt erop dat Citroen de facelift nodig acht om de concurrentie met onder andere de nieuwe Peugeot 5008 en Ford Grand C-Max (gaat tweede helft 2010 komen) aan te gaan. Het geeft de klant altijd een goed gevoel als de nieuwe auto ook daadwerkelijk een nieuwer model is dan zijn vorige versie. Ook in de vernieuwde gedaante zal de C4 in korte en lange versie (Grand Picasso) te krijgen, hoewel ik zelf de Grand Picasso een stuk mooier vind dan de korte versie. De Grand Picasso blijft dus als 7zitter verkrijgbaar. De twee stoelen achterin zijn naar verluid niet meer standaard opgenomen en worden als optie aangeboden.
De belangrijkste vernieuwingen zijn:
– Andere bumpers;
– Koplampen met led-lampjes;
– Dagrijverlichting;
– Gewijzigde achterlichten;
– Ander logo (zoals alle Citroen modellen);
– Verder krijgt de C4 Picasso binnenin een update.
De e-HDi dieselmotoren
Onder de motorkap vormen naar verluidt schone e-HDi-dieselmotoren het nieuws, die standaard uitgerust worden met start/stop. Technische gezien hebben we het dan over de ‘e-HDi’ techniek voor de 110 pk sterke 1.6 dieselmodellen. Daarmee moet de gemiddelde CO2 uitstoot zonder problemen tot 129 gram kunnen zakken. De C4 Picasso is in oliegestookte vorm dan net wat schoner dan de Renault (Grand) Scénic, die als 105 pk sterke 1.5 dCi voor 134 gram aan CO2 uitstoot.