






2 mrt 2011
Chevrolet Orlando: Een opvallende verschijning!
De positionering van de Orlando is duidelijk. Het gaat om stijlvol en om het eigentijdse design. Deze stoere cross-over richt zich op de cool jonge papa’s en mama’s. Het is tijd om een leuke auto te leveren in een toch iets minder stijlvol segment moet Chevrolet gedacht hebben. Onze eerste impressie is dat het ze gelukt is. Laten we snel verder kijken. We hebben een proefrit gepland, maar helaas niet voor de lancering van de Orlando. Dus onze rijimpressie volgt. Dus voor nu gaan we af op wat we van Chevrolet aan informatie hebben mogen ontvangen.
Deze auto is bedoeld om de veelzijdigheid van de hedendaagse bestuurder te ondersteunen. In de ochtend de kids naar school brengen en in de avond je vrienden helpen met verhuizen. En dat kan allemaal met het flexibel veranderen van de laatste twee zitrijen. En dat in een handomdraai. De mogelijkheden zijn legio zoals bij vele merken. Je kan je Orlando dus helemaal samenstellen. Om al die mogelijkheden op te noemen zou erg veel zijn voor dit artikel. Wel mag gezegd worden dat de basis uitvoeringen al ruim in het jasje worden geleverd. De Orlando LS begint bij een 23.395 Euro en daarmee geeft Chevrolet de jonge ouders de kans om een ruime en tegelijkertijd stijlvolle wagen te bezitten.
Tijdens onze rijimpressie zullen we meer ingaan op de motorisaties en uitrustingsniveaus. Zelf zijn we erg benieuwd naar de Diesel variant met zestrapsautomaat. Die is verkrijgbaar vanaf 34.695 Euro. Een aardig verschil met de basis uitvoering, maar zeker het ontdekken waard. Die uitvoering kan wel eens erg populair gaan worden of totaal niet. De trend is toch voordelig rijden met de hoogste comfort, ook in de files en op vakanties! Maar Dieselen heeft de laatste jaren toch wat fans verloren vanwege de hogere kosten. Wij zijn benieuwd.
Voor het eerst gaat Chevrolet serieus de concurrentie aan met gevestigde orde in het Europese MPV-segment. Wij denken dat gezien het uiterlijk de Sharan, Alhambra, Galaxy en Espace het moeilijk gaan krijgen. Maar de werkelijkheid zal het laten blijken. Iets dichterbij de directe concurrentie zijn volgens ons het eigen GM neefje de Opel Zafira en de Renault Scénic. Zij zullen wel merken dat de Chevrolet Orlando zich op de markt bevindt. Zie hieronder de prijzen en prestaties die Chevrolet ons opgegeven heeft.
Wil je meer weten of op de hoogte blijven van de Chevrolet Orlando: http://www.nl.chevroletorlando.eu
PRIJS & ENERGIELABEL
Model | Prijs excl. BTW | Prijs incl. BTW | BPM | Consumenten prijs | Energielabel |
LS 1.8 | € 14.815,97 | € 17.631,00 | € 5.764,00 | € 23.395,00 | C |
LS 2.0D | € 15.514,65 | € 18.462,00 | € 8.933,00 | € 27.395,00 | D |
LT 1.8 | € 15.975,63 | € 19.011,00 | € 5.984,00 | € 24.995,00 | C |
LT 2.0D | € 16.673,95 | € 19.842,00 | € 9.153,00 | € 28.995,00 | D |
LTZ 1.8 | € 17.352,10 | € 20.649,00 | € 6.246,00 | € 26.895,00 | C |
LTZ 2.0D | € 18.413,45 | € 21.912,00 | € 9.483,00 | € 31.395,00 | D |
LTZ 2.0D AT | € 16.852,00 | € 20.054,00 | € 14.641,00 | € 34.695,00 | E |
LTZ+ 1.8 | € 18.367,23 | € 21.857,00 | € 6.438,00 | € 28.295,00 | C |
LTZ+ 2.0D | € 19.427,73 | € 23.119,00 | € 9.676,00 | € 32.795,00 | D |
LTZ+ 2.0D AT | € 17.867,23 | € 21.262,00 | € 14.833,00 | € 36.095,00 | E |
PRESTATIES
Model | Brandstof | Cilinderinhoud | Vermogen | Brandstofverbruik stedelijk | Brandstofverbruik buitenstedelijk | Brandstofverbruik gecombineerd |
LS 1.8 | Euro95 | 1796 cc | 141 pk/104kW | 9.7 l/100km | 5.9 l/100km | 7.3 l/100km |
LS 2.0D | Diesel | 1998 cc | 130 pk/96kW | 7.9 l/100km | 4.9 l/100km | 6.0 l/100km |
LT 1.8 | Euro95 | 1796 cc | 141 pk/104kW | 9.7 l/100km | 5.9 l/100km | 7.3 l/100km |
LT 2.0D | Diesel | 1998 cc | 130 pk/96kW | 7.9 l/100km | 4.9 l/100km | 6.0 l/100km |
LTZ 1.8 | Euro95 | 1796 cc | 141 pk/104kW | 9.7 l/100km | 5.9 l/100km | 7.3 l/100km |
LTZ 2.0D | Diesel | 1998 cc | 163 pk/120kW | 7.9 l/100km | 4.9 l/100km | 6.0 l/100km |
LTZ 2.0D AT | Diesel | 1998 cc | 163 pk/120kW | 9.3 l/100km | 5.7 l/100km | 7.0 l/100km |
LTZ+ 1.8 | Euro95 | 1796 cc | 141 pk/104kW | 9.7 l/100km | 5.9 l/100km | 7.3 l/100km |
LTZ+ 2.0D | Diesel | 1998 cc | 163 pk/120kW | 7.9 l/100km | 4.9 l/100km | 6.0 l/100km |
LTZ+ 2.0D AT | Diesel | 1998 cc | 163 pk/120kW | 9.3 l/100km | 5.7 l/100km | 7.0 l/100km |